Hoe onderscheidt jouw bedrijf zich van de concurrentie? Een uitdagende vraag met veel haalbare oplossingen. Verlichte reclame is één optie. Reclame die verlicht is helpt je bedrijf op te vallen. Iedereen die langsloopt merkt het op. Je kunt bijvoorbeeld jouw lichtreclame door MartiniReclamemakers laten doen in Leeuwarden als je nog geen lichtreclame gebruikt. We geven je in dit artikel vier redenen om lichtreclame in te zetten om je bedrijf in de markt te zetten.
1. Hoge attentiewaarde reclame met verlichting
Je bedrijfslocatie kan niet over het hoofd worden gezien met lichtreclame. Het heeft een erg hoge attentiewaarde, waardoor het de perfecte vorm van gevelreclame is. Bezoekers en omstanders kunnen je verlichte bedrijfsnaam of embleem van afstand of van dichtbij tegen de gevel zien. Verlichte reclame levert ook een onderscheidende ervaring en een geloofwaardige indruk op. Je hebt maar één kans om iemand voor je te winnen. Je bedrijf wordt prominent getoond via de montage van verlichte doosletters en de installatie van uitgebreide neonbelettering.
2. 24 uur per dag marketing
Als je lichtreclame inzet, kun je je bedrijf elke dag promoten. Verlichte reclame straalt altijd uit, zelfs ’s nachts of op sombere dagen. Potentiële klanten zijn geïntrigeerd en dan blijft het in hun gedachten hangen. Als gevolg daarvan zullen ze het merk van je bedrijf in gedachten houden en zich omzetten van potentiële consumenten in daadwerkelijke klanten. Lichtreclame is dus een krachtige marketingtechniek die helpt de bekendheid van je bedrijf te verspreiden
3. De mogelijkheden zijn onbeperkt
De lichtreclame kan helemaal worden aangepast aan jouw wensen. Wil je dat de naam van je bedrijf in lichtgevende letters wordt weergegeven? Of eventueel het logo van je bedrijf? LED-displays, reclamepanelen en gevelbelettering zijn enkele opties. Ook de kleuren zijn zelf te kiezen. Houd je verlichte reclame eenvoudig, als algemene regel. Potentiële klanten moeten je bedrijf in één oogopslag kunnen herkennen. Vermijd dus altijd lange verhalen en maak je boodschap beknopt.
4. Duurzame marketing
Nog een voordeel van lichtreclame is dat het duurzame marketing is. Het is een financiële inspanning die zichzelf snel terugverdient. Bovendien vergt het minimaal onderhoud. Om je bedrijf succesvol en efficiënt te onderscheiden van de concurrentie, gebruik je dus lichtreclame!